Jogging “NAK SIHAT ATAU NAK KURUS” ?

senaman nak kurus, sihat, tahan lapar

Sikit Information about Jogging.
Dengan b’jogging kita dapat menyihatkan tubuh  badan selain mencergaskan minda, b’jogging adalah salah satu aktiviti yang dapat menggurangkan TEKANAN dalam kehidupan seharian kita. Kajian juga mengatakan orang yang sering melakukan aktiviti b’sukan or b’jogging ini kesihatannya lebih baik berbanding orang yang tidak bersukan.

Selain itu, b’jogging juga meupakan satu aktiviti yang mudah bagi mereka yang ingin mengawal kandungan KOLESTROL dalam badan ini kerana dengan b’jogging mampu MEMBAKAR LEMAK dengan cepat. Dengan b’jogging kita juga dapat mengelakan diri daripada beberapa penyakit contohnya : Mengelakkan SERANGAN JANTUNG, Mencegah DIABETES dikalangan individu OBESITI, Menguatkan TULANG, mencegah osteoporosis, Membantu memulihkan sendi pesakit osteoarthritis, Mengatasi KANSER USUS BESAR, Mengurangkan risiko KANSER PAYUDARA, Meningkatkan Daya Ingatan, Membantu kesihatan emosi, Meningkatkan LIBIDO SEKS bagi lelaki.

 

tapi disamping niat murni kita berjogging ada juga manusia yang salah erti akan kebaikan niat kita. Sebab apa kita cakap macam tu, Manusia manusia nie boleh pula persoalkan why??? kita sibuk-sibuk nak pergi jogging sedangkan kita dah kurus! Jogging bukan semata-mata Gemuk nak jadi kurus yer, tp banyak lg kelebihan nya seperti yang telah saya ceritakan tadi.. Jom Jauhi OBESITI @ Penyakit Kardiovaskular… Bagi Aku klau berjogging ni sgt2 cergas, tdo malam pun berkualiti..

Leave a Reply

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.